Jump to content

MOTORKÁŘI ZASKOČENI POVINNOSTÍ REGISTRACE MOTOREK


Ptáme se čtenářů:   

Hlasovalo 34 lidí

  1. 1. Považujete částku 5 000 dollarů za adekvátní poplatek za registraci, nebo ji považujete za příliš vysokou?

    • Ano, poplatek ve výši 5 000 dolarů považuji za adekvátní.
      7
    • Ne, tento poplatek je příliš vysoký.
      27

Motorkářská komunita v San Andreas se potýká s nečekánými problémy, které souvisejí s registrací motocyklů bez poznávacích značek. Prodejci, jako je Premium Deluxe Motorsport, nabízejí modely, které nelze vybavit poznávacími značkami, což může jejich majitele dostat do rozporu s platnou legislativou.

Podle Traffic Act of 2020, ZÁKON Č. 001-20, § 27, odst. 4a), je provoz vozidel bez poznávacích značek na pozemních komunikacích nezákonný. Tento zákaz se nevztahuje pouze na nezpevněné cesty v oblastech Los Santos County a Blaine County nebo na vozidla registrovaná u státní ozbrojené složky. Registrace motocyklu bez značky je ovšem podmíněna poplatkem ve výši 5000 dollarů.

image.thumb.png.8a5a444b4d7fac3a11d3621b4c6dd8f4.png

Foto: Zákon č. 001-20, Traffic Act of 2020, § 27, odst. 4a) stanovuje podmínky a pravidla pro registraci vozidel, která nemají vpředu nebo vzadu umístěnou poznávací značku. 

Mnoho majitelů si neuvědomuje, že i běžné modely motocyklů mohou vyžadovat zvláštní registraci a dodatečné poplatky, pokud nejsou vybaveny poznávacími značkami. Tato situace často vede k nepříjemným překvapením při silničních kontrolách, kdy se řidiči dozvídají o porušení zákona. „Nikdo nám při koupi neřekl, že je potřeba takovou motorku registrovat a zaplatit dalších 5000 dollarů,“ stěžuje si jeden z nespokojených motorkářů, který o této povinnosti zjistil až během silniční kontroly.

ModelChimeira.thumb.png.65fb24ca8d617d328f3a6140ffbf052e.png

Foto: Loren Pierce. Jde o běžně dostupné varianty, jako například model Nagasaki Chimera, či celou škálu terénních vozidel. Na fotografii je zachycen model Nagasaki Chimera, u kterého nelze přehlédnout absenci jakéhokoliv prostoru pro uchycení SPZ.

Problém komplikuje také nedostatek informací od samotných prodejců. Zákazníci by o těchto povinnostech měli být informováni přímo při nákupu. „Bylo by dobrý, aby se prodejci zavázali k dávání takových informací. Není dobrý, aby člověk zaplatil tisíce dolarů za motorku a teprve potom zjistil, že potřebuje další peníze,“ uvedl jeden z představitelů motorkářské komunity.

image.thumb.jpeg.6c43b05433edc64524c58f97b4a9dcd6.jpeg

Foto: Prodejna Premium Deluxe Motorsport na Power Street v Los Santos

Motorkáři nyní žádají jasnější komunikaci legislativy a větší odpovědnost prodejců. Současně volají po zmírnění finanční zátěže spojené s registrací. „5000 dollarů je opravdu hodně peněz,“ říká pro Weazel News jeden z motorkářů. „Kdyby šlo o menší částku, nebyl by to takový problém,“ dodává.

Prozatím je jasné, že majitelé motocyklů musí dbát na znalost právních požadavků, aby se vyhnuli pokutám a dalším komplikacím. Tento problém představuje výzvu nejen pro jednotlivce, ale i pro širší komunitu, která usiluje o  transparentnější pravidla na pozemních komunikacích.

Napsal
Loren Pierce
Weazle News

×
×
  • Vytvořit nový...

Důležité informace

Na vaše zařízení jsme uložili cookies, aby tato stránka správně fungovala. Pokud chcete, můžete si upravit preference cookies, pokračováním v prohlížení webu to bereme tak, že vám to nevadí.